Aktuelt


Jeg holder kurs for barn og voksne på mandager i Sjakklubben Stjernen: http://skstjernen.no/?page_id=1706

Kontakt meg hvis du ønsker å delta på et kurs eller hvis du er interessert i privatundervisning :-)

Jeg underviser barn og voksne alene eller i grupper. Jeg arrangerer eventer på bedrifter eller i klubber og jeg besøker skoler og fritdsgrupper.


onsdag 17. september 2014

Sjakk på mac

Jeg har flere ganger i det siste fått spørsmål fra mine elever om hva som finnes av baser og engines for mac-verdenen. Jeg har ingen førstehåndserfaring, men har innhentet litt tips:
 
Denne er blitt anbefalt av flere av mine venner:
  
Jeg har shredder installert på iPhonen min, og bruker den ganske ofte. Den finnes også for mac:
Hiarcs har jeg ikke prøvd, men jeg vet det er ganske mange som bruker denne softwaren:
 
Her er noe annet som også går for mac, tilsynelatende:
 

1 kommentar:

  1. Et alternativ for Mac brukere:
    https://www.apple.com/support/macbasics/windowsmac/
    For litt ekstra penger finnes også virtualisering med Parallels, som gjør det unødvendig å restarte for å bytte mellom Mac og Windows.

    Jeg bruker SCID (på Linux), den er ikke like polert som Chessbase, men absolutt verdt å prøve.

    SvarSlett