Aktuelt


Jeg holder kurs for barn og voksne på mandager i Sjakklubben Stjernen: http://skstjernen.no/?page_id=1706

Kontakt meg hvis du ønsker å delta på et kurs eller hvis du er interessert i privatundervisning :-)

Jeg underviser barn og voksne alene eller i grupper. Jeg arrangerer eventer på bedrifter eller i klubber og jeg besøker skoler og fritdsgrupper.


søndag 27. mars 2016

Nytt kurs for barn!

Jeg ønsker gamle og nye elever velkommen til nytt barnekurs i Sjakklubben Stjernens lokaler mandager 17:30-19:00.


Det går over 9 ganger fra og med mandag 4. april til og med mandag 6. juni
Fri 16. mai pga pinse
Pris: 1400,-
Aldersgruppe: Før påske var elevene i alderen 6 til 12 år, og jeg regner med noe lignende nå
Påmelding: Send meg en mail :-)

Tema: Planer


Oppgavene denne gangen vil handle om planer. Det vil være på et grunnleggende nivå for de minst erfarne. Vi skal prate om å få med alle brikkene i spill og få kongen i sikkerhet og legge opp til angrep på motstanderens konge. De mest erfarne vil se på planer i et par vanlige åpninger, ulike midtspillelementer og hvordan tenke praktisk i sluttspillet.

Alle vi som spiller sjakk opplever at vi til tider kan være litt idéløse i stillinger som oppstår på brettet når vi spiller. Da kan vi bruke noen sjekkpunkter og sjekke tilstedeværelsen av noen vanlige elementer for å komme frem til en brukbar plan videre. Jeg vil snakke om strategier for å tenke ut egne planer og barna får oppgaver der det gjelder å finne riktige planer.

Det blir også spilling mot hverandre hver kurskveld. 

  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar